Märkliga ting

Jag sitter just nu, i skrivandets stund, på ett tåg in till Göteborg. Jag måste erkänna det faktum att det känns ganska så märkligt. Min första vecka på Göteborgsuniversitet börjar att lida mot sitt slut. Och jag måste erkänna att jag trivs på skolan. Lärarna och föreläsningarna får inte mig att somna, tvärtom! Det är jäkligt intressant.
Men det känns ovant, det var ju ett tag sedan jag satt i skolbänken en hel dag och lyssnade på läraren och antecknade.

Allting har varit nytt denna veckan. Verkligen allt. Flytt, skola och ja, allt.
Det märkligaste med förändringar måste nog vara det faktum att det som man lämnat bakom sig, plötsligt ploppar upp igen, fast på ett annat sätt denna gången. Man ser sakerna lite annourlunda.

Men ikväll ska jag ut. Ska bli intressant att se hur ute livet är här i Göteborg.

Ni får ha det bäst, jag saknar er!

önska mig lycka till på Seminariet jag ska ha nu!

Puss

Kommentarer
Julia

Jag längtade efter min flytt, men sen grät jag av saknad. Sedan vande jag mig och började trivas. Vad läser du på Göteborgs Universitet?

2010-01-24 @ 18:14:22
URL: http://www.fotoverket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback